13.12 odbył się etap rejonowy "XXVIII Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK " w Medyczno-Społecznym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Rzeszowie, w którym nasza uczennica Karolina Szczepanik z 7c zajęła 1 miejsce. Gratulujemy!.

13 grudnia w bibliotece szkolnej odbyło się spotkanie autorskie z lokalnym poetą, malarzem i pasjonatem fotografii panem Wojciechem Ulmanem.W spotkaniu wzięli udział uczniowie z kl. 1b, 2a, 2b, 3b oraz dzieci z naszego przedszkola. Zajęcia były prowadzone w formie interaktywnej. Pan Ulman prezentował dzieciom zdjęcia i recytował wierszyki do nich. Dzieci odpowiadały na pytania i zdobywały nagrody w postaci książeczek. Spotkanie przebiegało w wesołej atmosferze w otoczeniu pięknych zdjęć przyrody i abstrakcyjnych obrazów. Po spotkaniu uczniowie mogli kupić sobie bajeczki z indywidualną dedykacją od autora. 

spotkanie_autorskie_2019_02
spotkanie_autorskie_2019_03
spotkanie_autorskie_2019_04
spotkanie_autorskie_2019_06
spotkanie_autorskie_2019_07
spotkanie_autorskie_2019_08
spotkanie_autorskie_2019_05
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7

W dniu 7 grudnia podopieczni Akademii Przyszłości odwiedzili Rejonowy Magazyn „Szlachetnej Paczki” w czasie tzw. Weekendu Cudów. Weekend Cudów to czas kiedy darczyńcy przywożą paczki do magazynów, a wolontariusze rozwożą je do potrzebujących rodzin. W czasie tego wydarzenia zapachniało Świętami Bożego Narodzenia. Mali studenci Akademii z wielkim zapałem przystąpili do dekorowania pierniczków. Powstawały piękne, kolorowe, smakowite dzieła prawie jak od profesjonalnych cukierników. Dzieci wykonywały również stroiki, które zostały przekazane na konkurs organizowany przez Fundację „Potrafię Pomóc”. Trafią one na kiermasz, z którego dochód zostanie przeznaczony na pomoc niepełnosprawnym dzieciom. Nie zabrakło również prezentów. Podopieczni Akademii otrzymali kostki Rubika, a następnie mieli sposobność uczenia się sprawnego układania kostki oraz nabyły umiejętność czytania schematów i instrukcji pomocnych w opanowaniu niełatwej sztuki układania kostki.
To spotkanie świąteczne długo zapadnie w pamięci wszystkich jego uczestników.

swiatecznie_ap_2019_01
swiatecznie_ap_2019_03
swiatecznie_ap_2019_04
swiatecznie_ap_2019_07
swiatecznie_ap_2019_08
swiatecznie_ap_2019_09
swiatecznie_ap_2019_10
swiatecznie_ap_2019_11
swiatecznie_ap_2019_12
swiatecznie_ap_2019_13
swiatecznie_ap_2019_14
swiatecznie_ap_2019_15
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

11 grudnia 2019 klasa 1b gościła w Filii nr 10 Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej, gdzie odbyło się spotkanie pt. „Najciekawsze dobranockowe atrakcje”.  Zajęcia prowadziła p. Katarzyna Lubas z Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Uczestnicy spotkania mogli obejrzeć kukiełki oraz lalki i posłuchać ciekawych opowieści o bohaterach znanych bajek i dobranocek telewizyjnych. Dzieci mogły przekonać się, że świat bajek dostępny jest również dla osób niewidomych. Dzięki wykorzystaniu pomocy dydaktycznych: dotykowych lalek, książki  w brajlu z dotykowymi ilustracjami uczestnicy spotkania zdobyli wiedzę na temat funkcjonowania osób niewidomych i zbierali nowe doświadczenia. Ćwiczenia odbywały się z wykorzystaniem opasek zaciemniających. Spotkanie umilił quiz dobranockowy, pokaz filmowy oraz pamiątkowe zdjęcie z Reksiem i innymi ulubionymi postaciami z bajek. Bardzo dziękujemy Pani Dyrektor Katarzynie Lubas za piękne spotkanie.

muzeum_dobranocek_1b_2019_01
muzeum_dobranocek_1b_2019_02
Previous Next Play Pause
1 2

Od grosika do złotówki to projekt realizowany przez klasę 2a i 2b. Działania podejmowane w ramach programu Od grosika do złotówki mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy (klasa druga: grudzień, styczeń-czerwiec, klasa trzecia: wrzesień-grudzień). Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzymuje „Dzienniki podróży”, w których dokumentuje realizację poszczególnych zadań. Wdrażanie programu jest również podstawą do wspólnych działań rodziców i nauczycieli w trosce o bezpieczeństwo i rozwój edukacji finansowej dziecka. Dzieci wracają do domu i proszą opiekunów o rozmowę na temat związany z treścią zajęć, umieszczony na naklejce, którą otrzymują, np. „Porozmawiaj ze mną o tym, jak bezpiecznie bawić się w domu i na dworze”. W trakcie podróży jest też czas, w którym rodzice pełnią rolę konsultantów i w ciągu 14 dni dokonują analizy, w jakiej dziedzinie ich dziecko oszczędza najlepiej. Wnioski z tych obserwacji stanowią bazę do dalszej pracy nauczyciela i uczniów.