W szkole podejmujemy działania zwiększające bezpieczeństwo w ruchu drogowym. W związku z tym na lekcjach techniki uczniowie klasy IV wykonywali Panią lub Pana STOP. Po zapoznaniu się ze znakami drogowymi doskonalili swoją wiedzę zapamiętując ich kształty i kolory. Wszyscy uczniowie zaangażowali się w wykonanie pracy umieszczając na niej najważniejsze według nich znaki. W galerii prezentujemy efekty pracy.

pan_stop_02
pan_stop_03
Previous Next Play Pause
1 2

Nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskiej akcji charytatywnej "Szkoła Wrażliwych Serc" zorganizowanej przez fundację Mary's Meals. Celem przedsięwzięcia jest zbiórka pieniędzy na dożywianie głodujących dzieci w najbiedniejszych zakątkach świata, a także kształtowanie wrażliwych serc wśród społeczności szkolnej. Koszt jednego posiłku wynosi ok. 0,50 gr, a wyżywienie jednego dziecka przez cały rok szkolny to ok. 80 zł.
W ramach akcji, przez dwa tygodnie - od 14 marca do 25 marca - w poniedziałki i środy na 3 i 4 godzinie lekcyjnej uczniowie klas starszych przejdą po salach lekcyjnych, aby zebrać dobrowolne datki pieniężne.
Bądźmy wrażliwi i pomóżmy głodującym dzieciom
Koordynatorzy akcji "Szkoła Wrażliwych Serc"

szkola_wrazliwych_serc_02
szkola_wrazliwych_serc_03
szkola_wrazliwych_serc_04
Previous Next Play Pause
1 2 3

3 marca klasa 3b uczestniczyła w zajęciach w ramach cyklu lekcji europejskich "Odkrywamy Europę! Przystanek - Słowenia" realizowanego przez WSIiZ we współpracy z Miejską Biblioteką Filia nr 10. Pani Sylwia Banaś - Mazur ciekawie opowiadała uczniom o tym pięknym kraju, jego historii, kulturze i tradycjach. Z zainteresowaniem słuchali ciekawostek i legend związanych z tym krajem i jego stolicą Lublianą zwaną też "Miastem Smoka". Uczniowie chętnie pracowali z książeczkami "Nasz Europa", które otrzymali od Punktu Informacji Europejskiej Europa Direct. 

3b_Slowenia
3b_Slowenia_02
3b_Slowenia_03
3b_Slowenia_04
Previous Next Play Pause
1 2 3 4

„Każdy gest, nawet najdrobniejszy… zmienia świat, czyjś świat”
Wszystkim darczyńcom pragniemy podziękować za dotychczasową hojność, wielkie serca i okazane wsparcie.
Większość darów została już dostarczona potrzebującym mieszkańcom Ukrainy.
Akcję kontynuujemy również w następnym tygodniu. Zmienia się jednak lista potrzeb, nie zbieramy już zabawek, pluszaków, puzzli ani artykułów papierniczych.
W dalszym ciągu bardzo potrzebne są:
- koce, śpiwory, ręczniki
- pampersy, chusteczki nawilżane
- środki higieniczne: żele pod prysznic, szampony, pasty do zębów, szczoteczki, grzebienie
- środki opatrunkowe: gazy jałowe, kompresy jałowe, bandaże elastyczne, sól fizjologiczna, woda utleniona lub oktanisept, leki przeciwbólowe i przeciwgorączkowe
- żywność długoterminowa (dania i zupki ekspresowe/typu instant do zalewania wrzątkiem, batony energetyczne, czekolady, kisiele/budynie typu gorący kubek, konserwy/puszki/słoiki z gotowymi daniami oraz suche produkty: kasze, makarony
- żywność dla dzieci (kaszki, soczki, dania gotowe w słoiczkach).
W dalszym ciągu liczymy na Waszą hojność. Pomagajmy!!!

pomoc_Ukraina
pomoc_Ukraina_02
pomoc_Ukraina_03
pomoc_Ukraina_04
pomoc_Ukraina_05
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

15 marca w bibliotece szkolnej odbędzie się Konkurs Recytatorski pt. „Zwierzęta w wierszach dla dzieci” dla uczniów kl. 1-3. Zgłoszenia do udziału można kierować do wychowawców klas lub bezpośrednio w bibliotece w terminie do 10 marca. Przy zgłoszeniach należy podać tytuł i autora wybranego utworu. Wymagania konkursowe:
• Należy zaprezentować wiersz o tematyce zgodnej z tematem konkursu
• Wierszyk powinien mieć co najmniej 3 zwrotki
• Oceniane będą: płynność i bezbłędność recytowanego tekstu, prawidłowa dykcja, intonacja oraz ogólny wyraz artystyczny (rekwizyty oraz stroje)
Komisja wyłoni trzech laureatów, przewidziane są wyróżnienia. Wszystkie dzieci otrzymają dyplomy, laureaci nagrody rzeczowe. Nagrodzone wykonania zaprezentujemy na stronie internetowej szkoły.
Nagrania z poprzedniego roku http://www.sp2.rzeszow.pl/new/index.php/pl/z-zycia-szkoly/1187 - rozstrzygniecie-konkursu-recytatorskiego
Serdecznie zapraszamy do udziału.