Z okazji obchodów 80. rocznicy Powstania Warszawskiego nasi uczniowie wraz z nauczycielem historii postanowili uczcić ten fakt. We wrześniu i październiku zostało zorganizowanych szereg inicjatyw realizowanych w klasach V-VIII. Brało w nich udział ponad 150 uczniów z naszej szkoły. Już we wrześniu, aby przybliżyć tematykę powstania, zostały zorganizowane w każdej klasie lekcje tematyczne, które były podsumowane filmem edukacyjnym z serii „Polskie 100 lat”. Kolejnym etapem było korzystanie z aplikacji „Lekcja powstanie”, która cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród młodzieży. Zmagania o uzyskanie jak największej liczby punktów odbywały się przy ogromnym entuzjazmie i jak się okazało również, nie mniejszym zaangażowaniu. Aplikacja w sposób przystępny, przybliżyła losy powstańców. Z kolei inną inicjatywą było tworzenie plakatów dotyczących Powstania. Zostały zaprezentowane na tablicy w klasopracowni historii. Osobną inicjatywą była lekcja otwarta przeprowadzona dla uczniów klasy 8a przez pracownika Uniwersytetu Rzeszowskiego Pana Tomasza Sumarę. Przedstawił w sposób rzetelny i arcyciekawy dzieje 63 krwawych dni walki z okupantem niemieckim. Po wykładzie odbył się quiz wiedzy o powstaniu, w którym do wygrania były czasopisma o tematyce historycznej. Innym sposobem zaserwowania wiedzy, stała się lekcja w terenie, czyli odwiedziny miejsca pamięci w Rzeszowie – Pomnika Armii Krajowej. Zostały zapalone znicze, na znak pamięci o ludziach oddanych Ojczyźnie. Wydarzeniem podsumowującym została debata między uczniami klasy 8a, występujących w roli przeciwników Powstania, a uczniami 8b jako zwolennikami. Debata nosiła tytuł „Czy Powstanie Warszawskie było dobrą decyzją?”. Została prowadzona przez Dominika Steca z klasy 8a, Laureata ubiegłorocznej Ogólnopolskiej Olimpiady Historycznej Juniorów. Powyższe działania były doskonałą lekcją patriotyzmu.
Lekcja Powstanie
#lekcjapowstanie