W drugim semestrze roku szkolnego 2022/23 nasza szkoła przystąpiła do projektu e-twinning pod hasłem „Eat healthy, feel happy” (Jedz zdrowo, bądź szczęśliwy). Projekt ten trwał przez 8 tygodni - od 12 marca do 7 maja i obejmował działania przypominające o zdrowym odżywianiu, regularnym ruchu i odpowiednich nawykach związanych z piciem wody.
Oprócz uczniów naszej szkoły w projekcie brali udział uczniowie ze szkoły w Polsce (w Katowicach), trzech szkół w Turcji, dwóch w Hiszpanii i szkoły w Rumunii.
Mieliśmy możliwość wymienienia doświadczeń związanych z promocją zdrowego stylu życia, w tym odżywiania z uczniami w innych krajów.
1)Przeprowadziliśmy nasz pierwszy test, który przygotowaliśmy, aby uzyskać informacje na temat odżywiania, picia wody, snu i nawyków sportowych naszych uczniów.
2)W ramach naszego projektu zorganizowaliśmy dzień spacerowo-rowerowy, ćwiczyliśmy na przerwach w naszych szkołach.
3) Wspólnie wymienialiśmy doświadczenia na temat zdrowego odżywiania i stylu życia, między innymi w trakcie rozmowy na czacie.
4)Przygotowaliśmy „zdrowe talerze śniadaniowe” i zjedliśmy je z przyjemnością. Spalaliśmy kalorie ćwicząc w domu. Obliczając naszą dzienną ilość kalorii, zdaliśmy sobie sprawę z naszych dobrych lub złych praktyk.
5)Nakręciliśmy filmy z naszymi zdrowymi przepisami i wypróbowaliśmy przepisy naszych partnerów projektu. Działania upowszechniające prowadziliśmy na oficjalnych stronach internetowych szkół, oraz na stronach Instagrama.
5)W teście, który przeprowadziliśmy na zakończenie projektu, zauważyliśmy, że nasi uczniowie osiągnęli pozytywne wyniki.
EFEKT KOŃCOWY:
Zwiększyła się świadomość uczniów na temat regularnego spożywania posiłków i znaczenia ćwiczeń ruchowych w życiu. Dla uczniów wykonywanie zadań było świetną zabawą przez co udało się połączyć przyjemne z pożytecznym. Uczniowie mieli też możliwość przemyśleć i ocenić dotychczasowe nawyki żywieniowe, a także wyciągnąć wnioski na przyszłość.
E-TWINNING POD HASŁEM „EAT HEALTHY, FEEL HAPPY” (JEDZ ZDROWO, BĄDŹ SZCZĘŚLIWY)
- Szczegóły
- Odsłony: 354