CUDEŃKA ZE WSTĄŻEK
Najciekawsze dobranockowe atrakcje z Muzeum Dobranocek w Rzeszowie
Świątecznie w Akademii Przyszłości
W dniu 7 grudnia podopieczni Akademii Przyszłości odwiedzili Rejonowy Magazyn „Szlachetnej Paczki” w czasie tzw. Weekendu Cudów. Weekend Cudów to czas kiedy darczyńcy przywożą paczki do magazynów, a wolontariusze rozwożą je do potrzebujących rodzin. W czasie tego wydarzenia zapachniało Świętami Bożego Narodzenia. Mali studenci Akademii z wielkim zapałem przystąpili do dekorowania pierniczków. Powstawały piękne, kolorowe, smakowite dzieła prawie jak od profesjonalnych cukierników. Dzieci wykonywały również stroiki, które zostały przekazane na konkurs organizowany przez Fundację „Potrafię Pomóc”. Trafią one na kiermasz, z którego dochód zostanie przeznaczony na pomoc niepełnosprawnym dzieciom. Nie zabrakło również prezentów. Podopieczni Akademii otrzymali kostki Rubika, a następnie mieli sposobność uczenia się sprawnego układania kostki oraz nabyły umiejętność czytania schematów i instrukcji pomocnych w opanowaniu niełatwej sztuki układania kostki. To spotkanie świąteczne długo zapadnie w pamięci wszystkich jego uczestników. | ||
OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI
Od grosika do złotówki to projekt realizowany przez klasę 2a i 2b. Działania podejmowane w ramach programu Od grosika do złotówki mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy (klasa druga: grudzień, styczeń-czerwiec, klasa trzecia: wrzesień-grudzień). Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzymuje „Dzienniki podróży”, w których dokumentuje realizację poszczególnych zadań. Wdrażanie programu jest również podstawą do wspólnych działań rodziców i nauczycieli w trosce o bezpieczeństwo i rozwój edukacji finansowej dziecka. Dzieci wracają do domu i proszą opiekunów o rozmowę na temat związany z treścią zajęć, umieszczony na naklejce, którą otrzymują, np. „Porozmawiaj ze mną o tym, jak bezpiecznie bawić się w domu i na dworze”. W trakcie podróży jest też czas, w którym rodzice pełnią rolę konsultantów i w ciągu 14 dni dokonują analizy, w jakiej dziedzinie ich dziecko oszczędza najlepiej. Wnioski z tych obserwacji stanowią bazę do dalszej pracy nauczyciela i uczniów. | ||
Wspólna zabawa
W naszej szkole od wielu lat prowadzone są działania zmierzające do niwelowania dziecięcych obaw związanych z przestąpieniem progu szkoły. Działania te mają na celu przede wszystkim wprowadzenie dziecka przedszkolnego w świat edukacji szkolnej. W celu integracji środowiska szkolnego i przedszkolnego, wychowankowie świetlicy zaprosili swoich młodszych kolegów z Punktu Przedszkolnego do wspólnej zabawy. Były gry, zagadki, bajka w formie opowieści ruchowej, a także zabawy przy muzyce. Przedszkolaki świetnie odnalazły się w gronie starszych kolegów i z niecierpliwością oczekują kiedy dołączą do grona uczniów naszej szkoły. | ||